دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

متن اساسنامه پیشنهادی صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله(ع)

اساسنامه پیشنهادی صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله(ع)



با توجه به اینکه صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله در مرحله پیش راه اندازی است متن زیر به عنوان اساسنامه پیشنهادی

جهت اطلاع ارسال می گردد.دوستان عزیز نظرات پیشنهادی و اصلاحی خود را  در بخش اعلام نظر ارسال فرمایید. 


بسم الله الرحمن الرحیم


من ذالذی یقرض الله قرض حسنا فیضاعفه له اضعافا کثیره


اساسنامه صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله(ع)


مقدمه:


با توکل بر خداوند بزرگ و متعال و با استعانت از حضرت ولی عصر (عج) صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله (ع) به عنوان صندوقی محلی با اهداف زیر در محدوده دیار شاه عبدالله (روستای شاه عبدالله تا رگ سفید) تشکیل می گردد. 


 


الف): اهداف تشکیل صندوق:


1-عمل به دستور پروردگار عالم مبنی بر اجرای فریضه قرض الحسنه.


2-حل مشکلات و گرفتاریهای مادی اعضاء صندوق به قدر توان.


3-ایجاد و احیاء همدلی و ایثار در بین اعضاء صندوق .


4-تمرین و یادآوری صله رحم به اقوام و خویشان و اهتمام به گسترش صلح و دوستی و خدمت به مردم.



ب): مراحل ایجاد و تشکیل سرمایه صندوق:


1- جذب سپرده گذاری اعضاء از طریق حق عضویت و پس انداز ماهانه.


2- جذب کمکهای بلاعوض از اعضاء یا غیر اعضاء(خیرین).


3- جذب کمکهای مدت دار از اعضاء یا غیر اعضاء.

   


 

ب - تبصره 1: با توجه به اینکه گردش مالی این صندوق موجب رونق بخشیدن به رابطه های معنوی و عاطفی می باشد،از کمکهای بلاعوض و مدت دار اعضاء و غیر اعضاء استقبال می گردد.


ب – تبصره 2 : کمک های بلاعوض با نظر هیئت مدیره صندوق جهت وامهای اعطایی،مساعده ها و مشارکت دربرنامه های فرهنگی هزینه می گردد.


ب - تبصره 3: در خصوص کمک های مدت دار یعنی اینکه مبلغی را برای مدتی مشخص و تعیین شده از شخصی(اعضاء یا غیر اعضاء) در اختیار صندوق باشد و مسئولین صندوق با استفاده از این موجودی تا سررسید توافق شده می توانند جهت تامین وام های اعطایی به اعضاء،استفاده مشروع نمایند.



پ): چارت تشکیل دهنده صندوق:


صندوق قرض الحسنه شاه عبدالله (ع) دارای چارتی 4 نفره تحت عنوان( هیئت مدیره) به شرح ذیل می باشد:



        1): مدیر عامل صندوق        


        2): حسابدار صندوق


3):  دو نفر ناظران صندوق( نمایندگان اعضاء در هیئت مدیره )

   


ت): نحوه انتخاب اعضاء هیئت مدیره صندوق:


انتخاب اعضاء هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه  به شرح ذیل می باشد:


1): در اولین دوره تعدادی از افراد دارای سابقه در امور بانکی و اداری به اعضای صندوق پیشنهادی و 4 نفر به عنوان هیئت مدیره و دو نفر عضو علی البدل از بین آنها انتخاب خواهند شد.

2): در دوره های بعد مدیر عامل صندوق به نمایندگی ازهیئت مدیره صندوق موظف است یک ماه قبل از اتمام دوره فعالیت هیئت مدیره کنونی،جهت انتخاب هیئت مدیره جدید به اعضاء صندوق اطلاع رسانی نماید.


3 ): هر یک از اعضاء صندوق که تمایل دارند در هیئت مدیره همکاری نمایند باید به صورت رسمی(تکمیل فرم داوطلبین عضویت در هیئت مدیره) آمادگی خود را به مدیر اجرایی صندوق اعلام نمایند.


4 ): داوطلبین می بایست دارای شرایط عمومی ذیل باشند:


الف): دارای عضویت در صندوق باشد.


ب): حداقل میزان تحصیلات دیپلم باشد.


پ): دارای شرایط سنی حداقل 30 سال باشد.


ت): مقید به احکام اسلامی و امانت دار وپاکدست باشد.


ث): آشنا و مقید به مسائل بانکداری اسلامی باشد.


ج): مقید و متعهد به اهداف صندوق و خود تکلیفی در اجرای برنامه های آن داشته باشد.


چ): احساس مسئولیت نسبت به حق الناس و تکلیف در احقاق حقوق اعضاء صندوق داشته باشد.


5): انتخاب هیئت مدیره به صورت رای گیری کتبی و با حضور اکثریت اعضاء صندوق(حداقل دو سوم ) صورت می پذیرد.


6): برای رسمیت یافتن چنین جلسه ای که در آن اعضاء هیئت مدیره تعیین می شوند، باید اکثریت اعضاء صندوق حاضر باشند. افرادی که بیشترین آراء را در این جلسه کسب نمایند به مدت چهار سال به عنوان اعضاء هیئت مدیره صندوق معرفی می گردند.


7): در صورت انتخاب اعضاء هیئت مدیره جدید می بایست صورت جلسه ای در این باب تنظیم شود و به امضاء حاضرین برسد. این صورت جلسه ملاک معرفی اعضاء جدید هیئت مدیره به اعضاء صندوق می باشد.



ت – تبصره 1: در صورتی که امکان حضور عضوی در جلسه رای گیری وجود نداشته باشد، وی می تواند یک نفر را به وکالت خود برگزیند و به جلسه معرفی نماید. عضو می بایست قبل از شروع جلسه وکیل خود را مشخص وبه جلسه معرفی نماید.


ت – تبصره 2: هیئت مدیره موظف است ظرف یک هفته بعد از انتخاب هیئت مدیره جدید تمامی اطلاعات و تراز مالی مربوط به صندوق را به اعضاء جدید انتقال دهد.


ت – تبصره 3:  هیئت مدیره جدید موظف می باشد ظرف یک هفته ،مدیرعامل ، ناظران و حسابدار صندوق را مشخص و به صورت عمومی اطلاع رسانی نمایند.


ت - تبصره 5: انتخاب منصبهای هیئت مدیره به صورت جلسات خصوصی و با توجه به شرایط اختصاصی اعضاء هیئت مدیره صورت خواهد پذیرفت.



ث ): وظایف هیئت مدیره صندوق:


1): تنظیم و بازنگری اساسنامه و قوانین صندوق.


2): انتخاب مدیر عامل صندوق و مشخص نمودن وظیفه هر یک از اعضاء هیئت مدیره.


3): تشکیل جلسه و بررسی طرحهای پیشنهادی از طرف مدیر عامل یا  اعضاء هیئت مدیره.


4): تشکیل جلسه ماهانه یا فصلی و بررسی وضعیت فعلی اعضاء صندوق.


5): نظارت دقیق بر عملکرد مدیر عامل صندوق و گزارش گیری فصلی و سالانه از وضعیت مالی صندوق.


6): تشکیل جلسه و بررسی شکایات احتمالی اعضاء نسبت به فعالیت مدیر عامل صندوق.


7): تشکیل جلسه و تصمیم گیری جهت اعضایی که نسبت به اساسنامه صندوق عدول کرده اند.


8): تشکیل جلسه و عزل هر یک از مسئولین صندوق در صورت عدول در وظایف محوله.


9): تعیین مقدار حق عضویت و پس انداز ماهانه اعضاء صندوق در سالهای مختلف.


10): تعیین سقف واگذاری وامهای اعطایی.


11): تعیین مدت بازپرداخت وامهای اعطایی.


12): تعیین درصد و مقدار کارمزد وامهای اعطایی.


13): تعیین مقدار و نحوه پرداخت وامهای اضطراری در صورت درخواست اعضاء.


ث - تبصره 1 : در صورت عدول مدیر عامل صندوق از وظایف اصلی خود , هیئت مدیره می تواند تشکیل جلسه داده و مدیر عامل صندوق را قبل از اتمام دوره فعالیت عزل کرده و فرد دیگری را جایگزین کنند.


ث – تبصره 2 : مدت فعالیت مدیر عامل صندوق دو سال می باشد که در صورت رضایت هیئت مدیره نسبت به فعالیتهای ایشان می توان مدت فعالیت وی را برای دو سال دیگر تمدید کرد.در غیر اینصورت ایشان از سمت خود برکنار و شخص دیگری با تصمیم گیری هیئت مدیره بجای وی منصوب خواهد شد.


ث – تبصره 3 : جلسات هیئت مدیره صندوق با حضور حداقل سه نفر از اعضاء هیئت مدیره رسمیت داشته و تمام مطالب و مصوبات جلسه باید بصورت مکتوب صورتجلسه و به اعضاء غائب ابلاغ گردد.


ث – تبصره 4 : با توجه به اینکه تمام تصمیمات صندوق توسط هیئت مدیره گرفته می شود،غیبت غیر موجه بیش از سه جلسه هر یک از اعضاء موجب عزل ایشان شده و با رای گیری مجدد اعضاء صندوق فردی دیگر به جای ایشان منصوب می گردد.


ث – تبصره 5 : در جلسات هیئت مدیره هر طرحی که از طرف اعضاء هیئت ارائه می گردد،می بایست پس از توضیحات کامل و اصلاحات لازم به رای گذاشته شود و در صورت کسب حداکثر آراء به مصوبه جلسه هیئت مدیره تبدیل گردد.


ث – تبصره 6 : در صورت تقاضای انصراف هر یک از اعضاء هیئت مدیره نسبت به ادامه کار در این هیئت،می بایست تقاضای خود را مکتوب و با ذکر دلیل تقدیم هیئت مدیره نماید و درخواست ایشان در اولین جلسه هیئت مدیره مطرح و پاسخ داده خواهد شد.


ث – تبصره 7 : حضور مدیر عامل در تمام جلسات هیئت مدیره الزامی است زیرا مباحث مورد بررسی، مربوط به فعالیتها و گزارشاتی است که مدیر عامل می بایست در جلسه هیئت مدیره مطرح نمایند.


 

ج): وظایف مدیر عامل صندوق:


1): پذیرش یا عدم پذیرش متقاضیان جدید عضویت در صندوق.


2): جذب کمکها و مشارکتهای مالی و نیز حق عضویت و پس انداز ماهانه اعضاء.


3): اجرای مراسم قرعه کشی جهت اعطای وامها با حضور تمام اعضاء یا نمایندگان اعضاء .


 4): باز کردن یک حساب جاری در یکی از بانک های عامل کشور (به انتخاب هیئت مدیره) تا کلیه امور مالی صندوق از طریق آن حساب انجام گیرد .


 5): ارائه گزارش از آخرین گردش مالی صندوق در پایان هر فصل و سال به هیئت مدیره.


 6): ارائه گزارش از آخرین گردش و موجودی هر یک از اعضاء در پایان سال مالی.


 7): ثبت واریزی حق عضویت ماهانه و اقساط وامها در نرم افزار حسابداری و دفتر ثبت  صندوق.


 8): ارائه یک مکانیزم مناسب جهت رفاه حال اعضاء صندوق در خصوص واریز و برداشت وجوه نقدی.


 9): برنامه ریزی،هماهنگی و اطلاع رسانی جهت برگزاری جلسات هیئت مدیره.



ج – تبصره 1 : در صورت تقاضای افراد جهت عضویت در صندوق،مدیر عامل با هماهنگی اعضای هیئت مدیره نسبت به عضویت متقاضیان جدید تصمیم گیری می نمایند.


ج – تبصره 2 : مدیر عامل مکلف است در پایان هر ماه،پرینت گردش حساب صندوق را از بانک عامل دریافت و به استحضار  هیئت مدیره برساند.


ج – تبصره 3 : مدیر عامل موظف است گردش حساب هر یک از افراد را جهت شفافیت عملکرد و امکان نظارت دقیق ثبت و در صورت نیاز به ناظران صندوق ارائه نماید.


ج – تبصره 4 : مدیر عامل می بایست جهت برگزاری جلسات فصلی و سالیانه هیئت مدیره،با اعضاء هیئت مدیره نسبت به محل،زمان و ... جلسه هماهنگی های لازم را به عمل آورد.


ج – تبصره 5 : مدیر عامل موظف است بعد از جلسات هیئت مدیره مصوبات عمومی جلسه را نسبت به اعضاء صندوق اطلاع رسانی و در پایگاه اطلاع رسانی صندوق بارگذاری نماید.


چ): وظایف ناظران در هیئت مدیره صندوق:


1): ناظران صندوق به عنوان نمایندگان اعضاء،عضو رسمی هیئت مدیره بوده و در تصمیمات امور صندوق نقش مستقیم داشته و ناظر بر عملکرد مسئولین صندوق(،مدیر عامل و حسابدار صندوق) می باشند.



چ – تبصره 1 : ناظران می بایست در جلسات هیئت مدیره حضور داشته و از منافع اعضاء پاسداری و در صورتیکه تصمیمات و عملکرد مسئولین صندوق نسبت به اساسنامه مغایرت داشته باشد،تذکر لازم را ارائه نمایند.


چ – تبصره 2 : حضور حداقل یکی از ناظران در جلسات هیئت مدیره الزامی است و با توجهبه این حضور،می بایست پیگیر اجرای مصوبات جلسه هیئت مدیره توسط افراد مسئول باشند.


چ – تبصره 3 : ناظران می بایست به نمایندگی از اعضاء صندوق در جلسات قرعه کشی وامهای اعطایی  شرکت نمایند.



خ): شرایط ثبت نام اعضاء در صندوق:


1): این صندوق یک نهادخصوصی است وعضویت در آن به منزله قبولی تمامی شرایط مشروع آن می باشد.


2): اشخاصی که خواهان عضویت در این صندوق می باشند،پس از مطالعه و پذیرش کامل اساسنامه، فرم تقاضای عضویت در صندوق را تکمیل نموده تا در صورت موافقت با عضویت وی،ایشان از مزایای صندوق بهره مندگردند.


3): شخص درخواست کننده جهت عضویت در صندوق می بایست توسط یکی از اعضاء صندوق به عنوان معرف (معرف ترجیحا سرپرست خانواده باشد)تایید و معرفی گردد.


4): عضویت در این صندوق و پرداخت حق عضویت و سرمایه به دو صورت امکان پذیر است:


 الف): در شرایط عادی درخواست کننده(اعضاء جدیدالورود)می بایست تمام و کمال مبلغ خواسته شده(معادل مبلغ موجودی دیگر اعضاء)را پرداخت نمایند تا موجودی ایشان با دیگر اعضاء یکسان شود و در لیست قرعه کشی دریافت وامهای اعطایی قرار می گیرد.


ب): درغیر اینصورت درخواست کننده می تواند مبلغ درخواستی را طی چند قسط(توافقی)پرداخت کند ولی تا زمانی که موجودی ایشان با دیگر اعضاء صندوق یکسان نشده از مزایای وامهای اعطایی  بی بهره می باشد.



5): افراد متقاضی عضویت در صندوق می بایست مبلغ 50،000 ریال را جهت افتتاح حساب به صندوق واریز نمایند.


6): اعضاء صندوق موظف به پرداخت پس انداز ماهانه (حق عضویت) تا سی ام هرماه می باشند.


7): هر کدام از اعضاء که درخواست انصراف از صندوق را بدهند در جلسه هیئت مدیره مطرح گردیده و در صورت موافقت با انصراف وی از مبلغ کل حق عضویت ایشان ، بدهی به صندوق تسویه و مابقی موجودی با توجه به سابقه واریزی های ایشان پرداخت خواهد شد.


8): در صورت فوت هر یک از اعضای صندوق:


الف): وارثین و ضامن وی می توانند طبق تعهدات وام و مساعده،بدهی متوفی را تسویه نمایند و بعد از وصول بدهی،نسبت به وضعیت سرمایه ایشان تصمیم گیری خواهد شد.


ب): اگر وی نسبت به صندق بدهی داشته باشد(وام،مساعده)و مبلغ سرمایه متوفی نزد صندوق نسبت به بدهی ایشان یکسان یا بیشتر باشد و وارثین قصد انصراف داشته باشند،می بایست مبلغ بدهی از سرمایه ایشان کسر و مابقی طبق جداول مندرج در فرم تقاضای عضویت که توسط خود فرد معین گردیده است،طبق اساسنامه به وارثین پرداخت گردد.


پ): اگر متوفی نسبت به صندوق بدهی نداشته باشد،می بایست طبق اساسنامه و جدول تقسیم وراث در فرم تقاضای عضویت،سرمایه متوفی به وراث پرداخت گردد.



خ – تبصره 1 : برای عضویت در این صندوق بایستی درخواست کننده تمام مراحل فرم شماره (1) که همان فرم در خواست عضویت صندوق می باشد را تکمیل و همراه با تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی به مدیراجرایی ارائه نماید.


خ – تبصره 2 : مبلغ 50،000 ریالی که از اعضاء جهت افتتاح حساب دریافت می گردد جهت هزینه های جانبی صندوق(خرید دفترچه حق عضویت و اقساط،ساخت مهر های صندوق و...) بوده و جزء سرمایه اعضاء در صندوق محسوب نمی گردد.


خ – تبصره 3: اعضاء متقاضی انصراف از عضویت صندوق می بایست فرم درخواست انصراف از صندوق را تکمیل و به هیئت مدیره تقدیم نمایند تا در جلسه مطرح و نسبت به درخواست آنان تصمیم گیری گردد.


خ – تبصره 4: در صورتی که عضوی درخواست انصراف از صندوق را تقدیم هیئت مدیره کند و تصمیم بر این شود که ایشان از صندوق حذف گردند و از جهتی هم سابقه خوش حسابی نداشته باشند،بعد از کسر بدهی به صندوق مابقی موجودی را بصورت ماهانه (همان گونه که حق عضویت ماهانه خود را پرداخت می کردند) به ایشان عودت خواهد داده شد.


خ – تبصره 6 : در صورتی که بدهی فرد متقاضی انصراف از موجودی ایشان نزد صندوق بیشتر باشد،عضو می بایست حداکثر تا پایان ماه جاری(همان ماهی که درخواست انصراف را ارائه داده است) مبلغ بدهی را تمام و کمال تسویه نماید در غیر اینصورت ایشان همچنان عضو رسمی صندوق بوده و طبق روال گذشته می بایست حق عضویت و اقساط خود را پرداخت نمایند.


خ – تبصره 7 : در صورت فوت هر یک از اعضای صندوق تمام بدهی و تعهدات وی متوجه معرف و ضامن وی می باشد.


خ – تبصره 8 : در صورت فوت هریک از اعضای صندوق سرمایه متوفی طبق اساسنامه و جدول تقسیم وراث که در فرم تقاضای عضویت توسط متوفی تعیین گردیده است به وارثین پرداخت خواهد شد. 



د): نحوه پرداخت وامهای اعطایی:


1): در حالت عادی نحوه پرداخت وام به متقاضیان به صورت انجام قرعه کشی ماهانه با حضور تمام اعضاء هیئت مدیره و تعدادی از اعضای صندوق(اختیاری) می باشد و در حالت اضطراری تقاضای درخواست کننده در جلسه هیئت مدیره بررسی و با توجه به موجودی صندوق رسیدگی خواهد شد.


2): وام گیرنده موظف می باشد جهت تکمیل پرونده وام خود یک نفر ضامن که می بایست از اعضاء صندوق باشد به همراه تکمیل فرمهای


(تعهد نامه وام گیرنده)،(تعهد نامه ضامن) و یک فقره سفته یک برابر مبلغ وام دریافتی تهیه و به مدیر عامل صندوق ارائه نماید.


3): اعضاء صندوق پس از دریافت وام , تا پایان سررسید وام اعطایی , نمی توانند مجددا تقاضای وام  نمایند و پس از پایان سررسید وام خود،نسبت به آخرین ثبت نامی اعضاء صندوق،در نوبت وام بعدی قرار می گیرند .


4): وام گیرنده موظف است،اقساط خود را در موعد مقرر سررسید پرداخت نماید، و در صورت به تعویق افتادن اقساط بیش از دو ماه، تعهد نامه های کتبی و سفته ای که از وی گرفته شده است در مراجع قانونی مطرح خواهد شد.


5): اعضاء جدید صندوق جهت شرکت در قرعه کشی  تقاضای وام,می بایست موجودی خود را به میزان موجودی سایر اعضاء برسانند . در غیر این صورت در آخرین مرحله قرعه کشی شرکت داده می شوند.


6): وامهای اعطایی صندوق ، به صورت مرحله ای،در مبالغ مختلف و به صورت عادلانه و با نظر مستقیم مدیر عامل صندوق و نظارت هیئت مدیره،انجام خواهد گرفت.


7): در قبال پرداخت وامهای اعطایی درصدی از آن مبلغ بعنوان کارمزد که تنها جهت رونق بخشیدن به صندوق و کارهایی که هیئت مدیره صندوق معین می کنند می باشد،و همچنین مبلغ کارمزد مستقیما از مقدار وام کسر می گردد.


د – تبصره 1 : مبلغ سقف وامهای اعطایی به صورت سالیانه و تعداد اقساط و کارمزد وامها با نظر هیئت مدیره و شرایط موجود صندوق افزایش می یابد.


د – تبصره 2 : متقاضیان وامهای اعطایی باید در نظر داشته باشند تا پرونده وام خود را تمام و کمال تکمیل و تحویل مدیر عامل صندوق ندهند،پرداخت وام به حساب آنها صورت نخواهد گرفت.


د – تبصره 3 : متقاضیان وامهای اضطراری(مساعده) می بایست درخواست خود را در قالب فرم درخواست وام اضطراری صندوق با ذکر مشکل و مبلغ مورد نیاز ثبت و به مدیر عامل تحویل دهند تا در جلسه هیئت مدیره مطرح گردد.


د – تبصره 4 :  درخواست وام اضطراری از طرف هریک از اعضاء صندوق، توسط هیئت مدیره بررسی، و در صورت صلاحدید( با توجه به موجودی صندوق و وضیعت فرد متقاضی ) تایید و پرداخت خواهد شد.

د- تبصره 5: در دوره اول صندوق هیئت مدیره مجاز است تا زمانی که زیر ساخت های فعالیت مستقل صندوق فراهم شود با افتتاح حساب سپرده مسدودی 80 درصد موجودی صندوق را در بانک مهر اقتصاد سپرده گذاری کرده و طی قراردادی افراد واجد شریط وام (برندگان قرعه کشی یا گیرندگان وام اضطراری) را جهت تشکیل پرونده و دریافت وام به بانک مذکور معرفی نماید. تمدید قرارداد با بانک یاد شده جهت دوره های بعدی منوط به پیشنهاد مدیر عامل و موافقت هیئت مدیره صندوق خواهد بود.



ذ): شرایط صندوق در صورت انحلال:


1)با توجه به اهداف مشخص شده در خصوص تاسیس صندوق،اگر اعضاء هیئت مدیره به این نتیجه برسند که 90% اعضاء صندوق دیگر مایل به ادامه همکاری نیستند،می بایست اعلام انحلال صندوق را به صورت عمومی اطلاع رسانی نمایند.



ذ – تبصره 1 : جهت تصمیم نهایی هیئت مدیره مبنی بر انحلال صندوق، می بایست 90% از اعضای صندوق درخواست انصراف خود را به صورت رسمی و کتبی(تکمیل فرم درخواست انصراف)به هیئت مدیره صندوق تحویل نمایند.


ذ – تبصره 2 : بعد از تصمیم هیئت مدیره نسبت به انحلال صندوق،واریزی های تحت عنوان حق عضویت ماهانه به حساب صندوق توسط اعضاء متوقف می گردد.


ذ – تبصره 3 : در صورت تصمیم هیئت مدیره نسبت به انحلال صندوق،اولویت با وصول کمکهای مدت داری است که توسط اعضاء یا غیر اعضاء به صندوق مساعدت شده است.


ذ – تبصره 4 : اعضایی که نسبت به صندوق بدهی دارند،مبلغ سرمایه آنها از مبلغ بدهی(وام یا مساعده)کسر و باقی مانده آن:


الف): در صورت بدهی اعضاء به صندوق،مبلغ بدهی طی پنج قسط(پنج ماه) محاسبه و به حساب صندوق واریز می گردد.


ب): در صورت بدهی صندوق به اعضاء،بعد از عودت بدهی اعضاء(اقساط وامها طی پنج ماه) مبلغ طلبی اعضاء وصول خواهد شد.


ذ – تبصره 5 : در صورت انحلال صندوق،هیئت مدیره نسبت به مبالغ کمک های بلاعوض و کارمزد وامها که در حساب صندوق موجود می باشد،تصمیم گیری خواهد کرد.


ر): اقدامات لازم جهت مکانیزه نمودن صندوق:


1): افتتاح حساب در یکی از شعب بانک های عامل کشور با قابلیت دسته چک،اینترنت بانک،تلفن بانک،موبایل بانک.


2): خرید نرم افزار حسابی جهت تمامی گردشهای و گزارشگیری به روز.


3): ساخت مهرهای مورد نیاز جهت صندوق با عنوان دقیق صندوق.


4): طراحی وبلاگ یا سایت جهت اطلاع رسانی و دسترسی آسان اعضاء به تمامی مراحل گردش مالی صندوق 


5): خرید دفتر کل جهت ثبت تمام گردشهای صندوق به صورت دستی.


6): صدور دفترچه حق عضویت جهت ثبت ماهانه حق عضویت اعضاء.


7): صدور دفترچه جهت ثبت کتبی پرداخت اقساط وامهای اعطایی به اعضاء.


8): خرید  سیم کارت اختصاصی جهت امورات صندوق.


9):خرید سایر  اقلام مورد نیاز صندوق



ر – تبصره 1 : تمام گردش های برداشتی از حساب صندوق با عملیات دسته چک یا تجارت الکترونیک با حق امضاء مدیرعامل و حسابدار و یکی از ناظران  صندوق صورت می پذیرد.(به گونه ای که جهت دسته چک سه امضاء به صورت جداگانه معرفی شودو با دو امضای آن قابل برداشت باشد که در صورت عدم حضور یکی از صاحبان امضاها عملیات برداشت از حساب صندوق غیر ممکن نباشد)



ز) مکانیزم های ارتباطی اعضا با هیئت مدیره:


1)شماره تلفن صندوق:                         


2)پست الکترونیکی:          

                            

3)آدرس پایگاه اطلاع رسانی:           

                              


    ((صندوق قرض الحسنه دیار شاه عبدالله نماد همدلی و ایثار))




 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد