دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

همراه با ملکوتیان(۱۲) -شهید احمد درویشی


شهید احمد درویشی


تاریخ تولد :1/4/1346

نام پدر :بهرام

تاریخ شهادت : 4/4/1367

محل تولد :خوزستان/هندیجان/شاه عبدالله

طول مدت حیات :21

محل شهادت :جزیره مجنون

محل اعزام: بسیج سپاه بندردیلم ـمزار شهید :امامزاده عبدالله (ع)

احمد درویشی فرزند بهرام در تاریخ 1/4/1346 در روستای شاه‌عبدالله از توابع شهرستان هندیجان، استان خوزستان دیده به جهان گشود. ایام کودکی او در کوچه پس کوچه‌های زادگاهش سپری گشت و با رسیدن به 7 سالگی تحصیل را در دبستان روستا آغاز کرد. وی سه سال اول مقطع ابتدایی را در زادگاهش گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیل به اهواز رفت و 2 سال باقی مانده از این مقطع را در آن شهر گذراند. این ایام مصادف بود با اوج‌گیری مبارزات انقلابی مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی. احمد در سال 1358 تحصیل در سال اول راهنمایی را در مدرسه‌ی هدایت در بندر دیلم آغاز کرد. سال دوم و سوم را در روستای عامری خواند و در سال 1362 با انتخاب رشته‌ی بهداشت محیط وارد دبیرستانی در دیلم شد.


وی در تاریخ 12/5/1364 برای نخستین بار از سوی بسیج سپاه پاسداران بندر دیلم عازم جبهه شد. او از این پس تحصیل در مدرسه را توأم با دفاع از آب و خاک میهنش ادامه داد و پی در پی حضور در هر دو سنگر علم و جهاد را تجربه کرد.


سال چهارم دبیرستان بود که برای حضور در دانشکده‌ی تربیت معلم ثبت نام کرده و در آزمون ورودی پذیرفته شد اما سرانجام او که شوری عاشقانه در سر داشت ماندن در دنیای فانی را تاب نیاورد و در چهارمین مر حله اعزام به جبهه در تاریخ 4/4/1367 در جزیره‌ی مجنون به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید والا مقام 12 سال بعد به زادگاهش بازگشت و در جوار امامزاده عبدالله در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

منبع:کتاب ایل ستاره صفحه 83 ،با اندکی تغییر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد