دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

دیدار دوستانه فوتبال یادبود مرحوم عبدالرضا درویشی

دیدار دوستانه تیم های فوتبال کانون صاحب الزمان روستای مالکی- استقلال روستای رگ سفید به یاد مرحوم عبدالرضا درویشی دهیار سابق روستای امام زاده عبدالله – مالکی ،عضو و بازیکن تیم کانون در تاریخ1393/1/8راس ساعت 16 با قرائت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی و گلباران عکس مرحوم برگزار گردید.
پیش از شروع بازی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ نظیر درویشی طی سخنرانی کوتاهی با اشاره به خدمات  دهیار سابق مرحوم عبدالرضا درویشی یاد و خاطره ی ایشان را گرامی داشتند.

 

ادامه مطلب ...

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در حرم شاه عبدالله(ع)

گزارش تصویری سفر حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی مدیرکل محترم اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و هیات همراه به روستای شاه عبدالله و زیارت و بازدید از حرم مطهر و بررسی طرح توسعه حرم.

در این دیدار پس از زیارت امامزادگان عظیم الشان شاه عبدالله و شاهزاده محمود(ع) حجت السلام والمسلمین مطهری رییس هیات امنای امامزاده آقای مرتضی درویشی عضو هیات امنا و دهیار روستای امام زاده عبدالله گزارشی از عملکرد هیات امنا،مشکلات و طرح توسعه حرم مطهر ارائه نمودند.

در این سفر مدیر محترم اداره اوقاف و امور خیریه ماهشهر،امام جمعه و رییس سازمان تبلیغات هندیجان مدیر کل محترم اوقاف را همراهی می کردند.


 
ادامه مطلب ...

گزارش تصویری دعای ندبه

در تاریخ 1393/1/8مراسم پرفیض دعای ندبه با مداحی کربلایی محمدسعید درویشی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالحسین مطهری در مسجد صاحب الزمان روستای مالکی برگزار گردید:

گزارش تصویری مراسم دعای کمیل و سوگواری ایام فاطمیه


در تاریخ 1393/1/7اولین پنجشبه سال 1393 به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) مراسم پر فیض دعای کمیل با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت شاه عبدالله (ع) با مداحی کربلایی محمدسعید درویشی برگزار گردید:




  ادامه مطلب ...

مراسم ویژه دعای کمیل

السلام علیک یا فاطمه الزهرا


مراسم دعای کمیل به مناسبت ایام سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا  (سلام الله علیها) در تاریخ 93/1/7 (شب جمعه) در حرم مطهر امامزاده عبدالله بن محمدباقر(ع) برگزار می گردد:


مداح : کربلایی محمدسعید ذاکرزاده


از عموم محبان اهل بیت(ع) جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت می شود


اصل و ریشه نوروز

         
  امام صادق علیه السلام: :  
   
  إنَّ یَومَ النَّیروزِ هُوَ الیَومُ الّذی أخَذَ اللّهُ فیهِ مَواثیقَ العِبادِ أن یَعبُدوهُ و لا یُشرِکوا بِه شَیئا و أن یُؤمِنوا بِرُسُلِهِ و حُجَجِهِ و أن یُؤمِنوا بِالأئمَّةِ علیهم السلام   
   
  روز نوروز، همان روزى است که خداوند در آن از بندگان پیمان گرفت که او را بپرستند و هیچ شریکی برایش نیاورند و به فرستادگان و حجت‌های او و به امامان علیهم السلام ایمان بیاورند.   
   
  بحار الأنوار : ۵۹ / ۹۲ /۱/ میزان الحکمه ج 8 ص 311

چگونه در نوروز خوش بگذرانیم(طنز)

یکم:هرچه می‌توانید، بخرید؛ خرید شما در ایام عید نشانه شخصیت شماست؛ تلاش کنید حتی بی‌ربط‌‌ترین خوراکی‌ها را به بهانه آن که همین یک عید است و می‌رود تا سال بعد و از این چیزها، بخرید. علاوه بر این که جلوی مهمان‌ها می‌توانید به تنوع خوراکی‌ها افتخار کنید، رژیم را در نوروز فراموش کنید تا از آمدن بهاران و بلبلان لذت ببرید.

دوم:هرچه می‌توانید بخورید؛ اساساً رژیم گرفتن یک عمل ضدانسانی ا‌ست، که در ایام نوروز جنایت بزرگ‌تری محسوب می‌شود؛ تصور کنید که یک جمع خانوادگی صمیمی بعد از ماه‌ها دور هم آمده‌اند تا بگویند و بخندند و مهمتر از همه، بخورند؛ آن‌وقت زشت نیست که شما صمیمیت جمع را با محاسبه اسف‌بار کالری و این چیزها به هم بزنید؟

سوم:اگر افکار بیهوده ورزشی روی شما تأثیر گذاشته و مهم‌تر از آن تصور می‌کنید با ده دقیقه پیاده‌روی بعد از یک شکم مفصل خوردن، می‌توانید تناسب اندام‌تان را حفظ کنید، در نوروز این افکار را کنار بگذارید؛ عید نوروز زمان دید و بازدیدهای فشرده و پرتعداد است و هرگز با منطق جنایت‌کارانه پیاده‌روی سازگار نیست؛ برای پیاده‌روی روزهای پرترافیک سال جدید را خواهید داشت.

چهارم:داد زدن در مهمانی‌ها یکی از تفریحات سالم نوروز است؛ فراموش نکنید که صمیمیت را باید به‌گوش همه همسایه‌ها رساند؛ پس هروقت هرجا اجتماع بیش از سه نفر ایجاد شد، چنان بلند بلند بخندید و فریاد بزنید، که همسایه‌ها حس کنند یک فامیل سیصد نفری دور هم جمع شده‌اند؛ ایام نوروز را با صمیمیت بگذرانید و از داد زدن تا نیمه‌های شب غافل نباشید.

ششم:یک نکته هم برای آن‌هایی که از دل‌درد بعد از خوردن می‌ترسند؛ در خرید نوروزی عرق نعناع و نبات را فراموش نکنید تا از انجام وظیفه خوردن نوروزی باز نمانید.

هفتم:همه این نکته‌ها را یک‌بار دیگر مرور کنید؛ نوروز فرصتی بی‌نظیر برای چاق شدن و لذت بردن از تعطیلات و آزار دیگران است؛ این فرصت را از دست ندهید؛ برای اطلاعات بیشتر، در صورت زنده ماندن با ما تماس بگیرید.

منبع: khabarkhoon.com

 

سال نو مبارک

گزارش تصویری مراسم تحویل سال نو(1393)
در حرم مطهر امامزاده شاه عبدالله ابن محمدباقر(ع) با حضور زایران و مجاوران
.



ادامه مطلب ...