دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

بُرمه کُنونه

یاد اوسو که برمه ایکردیم

نویسنده:

عبدالعزیز موحدی  (در وبلاگ یا شاه عبدالله)


اوسو  من اسفند که علفل دنگ ایکردن . هر کی بی هر وسیلی که داشت ایره صحرا علفل من غله  یا من کمه یه  ایبرید ویاوه ایرخت من حونه  یه مقداریشه حیونل ایخردن  باقیش هم برمه ایکردن .

اما برمه چه بی؟

 بعد از علف برون  برمه کنون شروع یابی . هرکی حیون بیشتر داشت باید برمه بیشتری  درس بکرد.برمه جوری بی که یه نفری اینشهس پی کومه علفی و یه کم علفی من دسش ایپیچناد و یه نفری هم سر پا ویساده بی و علفل پیچنادیه من جهت مخالف پیچ اولی زر ایداد تا تقریبا طول چهارمتر  برسید. اوسو هرچه پیچناده بیدن بطور سه لایه ری هم اینهادنش  و یه بار دیه پیچش ایدادن و وه د طرفش ایکشیدن تا صدا بده.. البته جوری که تابش در نیایه.  ینه ایگفتن برمه یا بریده. البته ایسو که کشاورزی مکانیزه وابیده دیه کمتر برمه ایکنن و علف درنیدن یلکه بی دستگای پرس  علفل بهم فشارش ایدن تا بصورت یه قالب مکعب مستطیلی در بیایه بعد هم ای ننش تا خشک وابو سی زمستون حیونل یا خوراک گله.

نظرات 2 + ارسال نظر
حفیض دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:55 ب.ظ

اولش سی جی اسو نوشتی امروزه یو غلطه دومیش سی جی در دادن نوشتیه تاب نیدن

ممنون از یادآوریتان.موفق باشید.

یونس عبادی دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.jonoubhendijan.blogfa.com

سلام.وب زیبا و تاثیرگذار دارید.دست شما درد نکند.با تبادیل لینک موافقم.در صورت تمایل اطلاع دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد