دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

گزارش مراسم ویژه شهادت امام محمدباقر (ع)


در تاریخ 92/7/20مصادف با ششم ذی الحجه مراسم ویژه شهادت امام محمدباقر(ع) در آستان مبارک فرزند گرامیشان حضرت امامزاده شاه عبدالله ابن محمدباقر علیهما السلام با حضور انبوه زائران و مجاوران علما و مسئولین ادارات شهرسنانهای هندیجان، ماهشهر ، بندردیلم و بندرگناوه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط مهندس جمشیدی رییس دانشگاه پیام نور هندیجان و از قاریان برجسته کشور تلاوت گردید.، سپس حجت السلام و المسلمین مطهری ضمن خوشامد گویی و عرض خیر مقدم از حضور گسترده همه ی اقشار مردم ، علما، و مسئولین بویژه از حضرت آیه الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و هیات همراه تقدیر و تشکر کردند و در ادامه با قرائت اشعاری از دعبل خزاعی در توصیف اهل بیت عصمت و طهارت روایاتی در اهمیت زیارت و تعمیر قبور و بارگاه ائمه و امامزادگان بیان داشتند . و در پایان از حضرت آیه الله موسوی جزایری دعوت نمودند تا حاضرین را مستفیض فرمایند.




حضرت آیت الله موسوی جزایری نیز با تشکر از حضور انبوه و هزاران نفری مردم در این مراسم،  پیرامون مقام و منزلت علمی امام محمدباقر علیه السلام مطالبی بیان داشتند و با اشاره به مسائل منطقه و جهان اسلام ، قدرت معنوی نظام اسلامی بر پایه رهبری عالمانه ولی فقیه و حضور گسترده مردم تبیین نمودند.


در بخش پایانی مراسم هم مداح اهل بیت حاج صادق آهنگران ضمن مرثیه سرای و نوحه خوانی در رثای امام محمد باقر(ع) به یاد شهدا وایثارگران دوران دفاع مقدس گلچینی از نوحه های آن زمان را بازخوانی کرد. که با استقبال پرشور حاضران مواجه گردید.





اجرای خوب این مراسم را برادر ملامحمد درویشی به عهده داشت که در بخش های مختلف مراسم از اشعار سروده خود به همین مناسبت قرائت نمودند.


با عرض پوزش علی رغم چند بار تماس تلفنی که قرار شد فرهنگی حرم عکس های مراسم را ارسال کند ، نتیجه ای حاصل نشد و از این بابت متاسفانه بروز نیستند و ارتباط رایانه ای ندارند





نظرات 4 + ارسال نظر
ابراهیم درویشی-هندیجان پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ

با سلام خدمت شما برادر گرامی،چه خوب بود تصاویری از این مراسم نیز نشان می دادید،ضمنا یک غلط املایی نیز داشتید،که برادر ملامحمد را بردار ملامحمد نوشته اید،موفق و پیروز باشید.

حسین قزوین دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام برادر حاج لطیف . تشکر . چرا عکساشو نذاشتی . لطفا

با عرض پوزش علی رغم چند بار تماس تلفنی که قرار شد فرهنگی حرم عکس های مراسم را ارسال کند ، نتیجه ای حاصل نشد و از این بابت متاسفانه بروز نیستند و ارتباط رایانه ای ندارند

جوان جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

انشاء الله با تشکیل هیات امناء جدید ، واحد فرهنگی تلاش بیشتری می کند , و با چاپ سی دی های فرهنگی ، برگزاری مراسمات مهم با کیفیت بالا برگزار می کند
چون هیات امناء جدید از نخبگان ، تحصیل کردگان ، نیرو های با سابقه مدیریی قوی ، افرادی که سالیان سال کارهای فرهنگی کرده اند ، تشکیل شده است .

جوان جمعه 10 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ب.ظ

با تشکر از اقای درویشی
ما جوانان روستای های مالکی ، شاه عبدالله و رگسفید خواهان بازگشت آقای حاج شیخ نظیر درویشی در هیات امناء امام زاده عبدالله هستیم
ایشان تمام توان خود و زندگی شخصی اش را برای نهادینه کردن فرهنگ غنی و معنوی حضور امام زاده در این منطقه بکار بستند . البته این وظیفه همه مردم امام زاده است . لیکن ایشان با بر قراری ارتباط مدیران کشور با مجموعه های خدمتگزار مثل شورای اسلامی باعث تحول و توسعه شدند .
خویشتن داری ایشان در برابر ناملایمات و افترای افرادی که هیچ ارقی برای زادگاه خود نداشته و تنها بر اثر بازماندگی از منافع شخصی سلاح تهمت و افترا را بکار گرفتند مثال زدنی است .
انشائ الله د ر کامنتی مفصل تر این موضوع را بحث خواهیم کرد . و انتظار است حضرتعالی نیز در روشنگری مردم نسبت به خدمات این روحاتی خستگی ناپذیر و بزرگوار هم تلاش مضاعف نمایید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد