دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

شهید شیخ سالم درویشی

هفته دفاع مقدس فرصتی است تا از مقام والای شهیدان که عزت آفرین این کشور بودند تجلیل شود . یکی از شهدای عزیز منطقه که در فضای مجازی و کتب منتشر شده در باره شهدای منطقه امامزاده عبدالله اطلاعاتی از ایشان نیافتم شهید شیخ سالم درویشی می باشد .چندی پیش در نمایشگاهی از تصاویر شهدا به پوستری برخوردم که به مناسبت یادواره شهدای روحانی استان خوزستان مطالبی به اختصار درباره زندگی این شهید والامقام ذکر شده بود .

در اینجا عین مطلب آن پوستر تحت عنوان زندگی نامه شهید تقدیم شما می گردد:

در سوم شهریور سال 1346 در خانواده ای مذهبی و کشاورز در روستای امام زاده عبدالله به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در روستا گذراند. دوران مدرسه (راهنمایی) شهید مصادف بود با جریانات و قیام مردم علیه حکومت ستم شاهی ایشان با علاقه و اشتیاق خاصی به اجرای فرمایشات امام و شرکت در مراسمات و راهپیمایی ها اقدام می نمودند.

با پیروزی انقلاب اسلامی شهید سالم برای کسب علوم دینی به شهر مقدس قم عزیمت کرد. و در سالهای اول انقلاب ندای رهبر خود را لبیک گفتند و جهت مبارزه با منافقین کور دل عازم جبهه های کردستان شد ایشان در عملیات والفجر 8 - آزادسازی فاو - از ناحیه دست مجروح گشته و در بیمارستان شیراز بستری شدند. و به امر خانواده جند روزی در روستا استراحت کردند و در این مدت به ارشاد مردم و تبلیغ برای امام و ترغیب مردم به شرکت در جبهه ها می نمودند.

نحوه شهادت

در آخرین مرخصی و مراجعت شهید به روستا و دیدار با همگی به خصوص پدر و مادر وداع کرده و بیان کردند که آرزوی شهادت در راه اسلام را دارند. هنگام مراجعت شهید به جبهه با دوستان و اقوام خداحافظی و طلب حلالیت کردند. سرانجام در عملیات کربلای 4 در تاریخ 1365/10/4 در منطفه اروندکنار به آرزوی دیرینه خود رسیدند و به فیض شهادت نائل آمدند. پیکر پاک شهید سالم درویشی در گلزار شهدای امام زاده عبدالله به خاک سپرده شد.

شهید در وصیت نامه خود پدر و مادر و برادران را به صبر و تقوا و پیروی از رهبر انقلاب و ادامه دادن راه شهداء دعوت نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد