دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله
دیار ما  - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

دیار ما - شاه عبدالله (مهروبان)،هندیجان ، خوزستان

معرفی ابعاد فرهنگی ،تاریخی و اجتماعی دیار شاه عبدالله

عظمت نام محمد(ص)


جلوه نام محمد(ص) براى امام صادق(ع)به گونه‏اى بود که هر گاه‏ نام مبارک حضرت محمد (ص) به میان مى‏آمد، عظمت و کمال رسول‏خدا)ص)چنان در وى تاثیر مى‏گذاشت، که رنگ چهره‏اش گاهى سبز وگاهى زرد مى‏شد، به طورى که آن حضرت در آن حال، براى دوستان نیز ناآشنا مى‏نمود.

  (1)امام صادق (ع)گاهى بعد از شنیدن نام پیامبر(ص)مى‏فرمود: جانم‏ به فدایش. اباهارون مى‏گوید: روزى به حضور امام صادق) ع)شرفیاب‏ شدم. آن حضرت فرمود: اباهارون! چند روزى است که تو را ندیده‏ ام.عرض کردم: خداوند متعال به من پسرى عطا فرمود. آن حضرت فرمود:خدا او را براى تو مبارک گرداند چه نامى براى او انتخاب‏ کرده‏ اى؟ گفتم: او را محمد نامیده‏ ام.امام صادق)ع)تا نام محمد را شنید (به احترام آن حضرت) صورت‏ مبارکش را به طرف زمین خم کرد، نزدیک بود گونه‏ هاى مبارکش به‏ زمین بخورد.آن حضرت زیرلب گفت: محمد، محمد، محمد. سپس فرمود: جان خودم،فرزندانم، پدرم و جمیع اهل زمین فداى رسول خدا)ص)باد! او را دشنام مده! کتک نزن! بدى به او نرسان! بدان! در روى زمین‏ خانه‏ اى نیست که در آن نام محمد وجود داشته باشد، مگر این که آن‏ خانه در تمام ایام مبارک خواهد بود.(2)

منابع:

1- سفینه البحار، ج 1، ص‏433.

2-  بحار الانوار، ج‏17، ص 30.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد